تیز پروازان آسمانی

سلام بر آنهایی که رفتند تا بمانند و نماندند تا بمیرند !

تیز پروازان آسمانی

سلام بر آنهایی که رفتند تا بمانند و نماندند تا بمیرند !

سلام.جنادله هستم .دانشجوی رشته حسابداری دانشگاه شهید چمران اهواز.این وبلاگ درباره نقش نیروی هوایی در 8 سال دفاع مقدس و برای درس دفاع مقدس ایجاد شده است. با تشکر

بایگانی

۲ مطلب در آبان ۱۳۹۳ ثبت شده است

سید علی اقبالی دوگاهه در هفتم مهر ماه 1328 در محله دوگاهه شهرستان رودبار در استان گیلان دیده به جهان گشود. دوران طفولیت و تحصیلات ابتدایی را در رودبار پشت سر گذاشت و برای ادامه تحصیل و اخذ دیپلم به تهران آمد و در دبیرستان امیرکبیر ثبت نام کرد.



در تاریخ سیزدهم آذر ماه 1346 به استخدام نیروی هوایی ارتش درآمد. پس از طی آموزش­های نظامی، موفقیت در آزمون‌های زبان انگلیسی، مهارت های فنی تخصصی، پشت سرگذاشتن دوره‌های آکادمی پرواز و پرواز مقدماتی با هواپیماهای پاپ و F-33، در بیست ‌و پنجم مردادماه 1347 به منظور تکمیل دوره خلبانی و پرواز با هواپیماهای پیشرفته جت شکاری به پایگاه هوایی ویلیامز شهر فنیکس ایالت آریزونای امریکا اعزام گردید.

پس از طی دوره‌های تکمیلی و پرواز با هواپیمــاهای T-38 , T-37 , T-6 , T-41 به مدت 220 ساعت و دریافت نشان خلبانی و کسب رتبه نخست در بین بیش از 400 دانشجوی خلبانی از کشورهای مختلف، به عنوان خلبان نمونه این پایگاه به ایران بازگشت.

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ آبان ۹۳ ، ۱۸:۲۰
accountant71

حسین خلعتبری مکرم در سال 1328 در روستای بصل کوه شهرستان رامسر، دیده به جهان گشود.

وی دوران کودکی و جوانی را در رامسر سپری نمود و بعد از گذراندن دوران تحصیلات ابتدایی و دبیرستان، در سال 1349 به خدمت مقدس سربازی اعزام شد.



۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ آبان ۹۳ ، ۰۸:۴۶
accountant71